4 february 2013 / 12" / Delsin / 96dsr / NL
techno, dub techno
thickset, prodigious, massive
Gdzieś na ciemnej pustyni w Terschelling w Holandii stoi hangar z wielkim akceleratorem świetlistych cząstek zakłócających ciągłość kontinuum czasoprzestrzennego, a mianowicie rozszerzających ów nie całkiem linearny twór. Wielki zderzacz jako efekt pracy wcale nie lichego geniuszu Borisa Bunnika aka Conforce kipi, jego biomechanizmy rozrastają się w tempie geometrycznym, wrzodzieją, bucha z nich para. Całkiem potężny komin cysterny przykryty jest sowitym kopciem z gwiezdnego pyłu - Time Dilation! Oto symbolika właściwa technicznemu arcydziełu.
[update: 28 march 2016]
oraz - dla ludzi niezaznajomionych z pięknem polskiego języka (niech myślą co chcą! - przypomina wydawca) - obraz oddający ducha epki, niestety nie z Terschelling:
Tacita Dean
The Russian Ending, 2001
Beautiful Sheffield, 2001
(2 of 20 parts, Photo-etching on paper)
Within her series The Russian Ending, Tacita Dean documented historical and tragical occurrences through postcards. Single sheets added into a sequence obtain filmic quality. Dean wants the single parts of The Russian Ending to be understood as final images of imaginary Russian movies. At the beginning of the last century the last sequences of European movies were shot twice, while the ‘Happy End’ was replaced by a ‘Tragic End’, to be successful within the Russian audience. Therefore, the cycle is a rethinking of the intercultural similarities and differences between the east and west. It shows collective strokes of fate that are repeated throughout cultural or national boundaries. Moreover, it visualizes how the occurrences fall to be forgotten as well.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.